HAYDİ BİRLİKTE BİR PROJE YAZALIM 2.AŞAMA: PROJENİN TEMEL PRENSİPLERİNİ DETAYLANDIRMAK

 

 


Bir önceki yazımda nasıl bir proje yazacağımıza birlikte karar vermiştik. Şimdi ise  projemizi etwinning proje kitlerinde de üzerinde durulan temel prensiplere göre birlikte detaylandıracağız ve projemizi oluşturan dinamikleri belirleyeceğiz. Peki bu prensipler ve dinamikler neler?

    1. Ortakların tanıtılması: Bir projeye başlarken ortakların birbirini tanıması ve etkileşim sağlaması, bunun için küçük çaplı etkinlikler düzenlemesi önemlidir. Ortakların birbirini tanıyıp kaynaşmasına yönelik her türlü yaratıcı etkinliği projenizin ilk adımı olarak düzenlemeniz projenize de sağlam bir temel oluşturacaktır. Daha detaylı bilgi için👉 Ortakların Tanıtılması
    2. Oryantasyon: Bu aşama bir bakıma baştan sona projenin bütününü oluşturan dinamikleri kapsar ve bunların belirlenmesi gerekir. Bu bütünü oluşturan dinamikler ise sırasıyla projenin tanıtılması, sunulması, öğrencilerin projeye ve proje fikirlerini oluşturmaya dahil edilmesi, temel ve alt etkinliklerin belirlenmesi, projenin zaman çizelgesinin oluşturulması, forumların kullanımıdır. Özellikle zaman çizelgesiyle temel ve alt etkinliklerin oluşturulmasında dikkatli olmamız gerekir. Bireysel etkinlikleri minimum seviyede tutup ortak etkinliklere odaklanmalıyız. Daha detaylı bilgi için 👉 Oryantasyon
    3. İletişim: Proje ortağı okulların, özellikle öğrencilerin birbirleriyle iletişim halinde olması, birbirleriyle fikir alışverişinde bulunabilecekleri etkinlikler düzenlenmesi ve proje çalışmaları ile ilgili haberleşebilecekleri kanallar kullanmaları önemlidir. Detaylı bilgi için 👉İletişim
    4. İşbirliği: Proje süresince yapılan işbirlikçi aktiviteler  öğrencilerin üzerinde birlikte çalışabilecekleri ve ortak ürünler çıkarabilecekleri türden aktivitelerdir. Bu çalışmalar eTwinning projelerinin özünü oluşturur. Detaylı bilgi için 👉İşbirliği
    5. Ölçme ve değerlendirme: Projeniz ve proje sürecindeki çalışmaların ne derece etkin olduğuna dair en somut dönütleri bu aşamada elde edersiniz. Değerlendirme aşamasında yapılan çalışmalar bile ayrı bir etkinlik havası vererek öğrenci katılımını ve etkileşimini sağlar. Detaylı bilgi için 👉 Ölçme ve Değerlendirme
    6. Takip: Bu aşama tamamen projenizin sesini ne kadar duyurduğunuz ya da başka bir deyişle projenizin ne kadar ses getirdiği ile ilgilidir. Yaygınlaştırma çalışmalarını kapsar. Detaylı bilgi için: Takip  
Peki bu bilgilerle ne yapıyoruz? Projemizin konusunu baz alıyoruz ve  yukarıdaki her bir madde için kısa kısa notlar alarak projemizin taslağını oluşturuyoruz. Yukarıda belirttiğim her bir aşamada ne tür çalışmalar yapacağımızı, hangi tür web 2.0 araçlarını kullanabileceğimizi belirliyoruz. Projemizin zaman çizelgesini oluşturuyoruz. Ay ay yapılacak çalışmaların taslağını hazırlıyoruz. Bu şekilde planlama aşamamızı tamamlıyoruz. Herkese iyi çalışmalar 😉

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

eTWINNING PROJESİ SEÇERKEN DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER

DÜZENLİ BİR TWINSPACE İÇİN...

E-TWINNING'TEN ERASMUS'A YOLCULUK