HAYDİ BİRLİKTE BİR PROJE YAZALIM 1.AŞAMA: KARAR VERMEK


Bu yazı dizisinde bir proje fikrimin yazım aşamalarını adım adım sizlerle paylaşacağım. Eğer hangi konuda proje yazmak istediğinize karar vermediyseniz ya da ne konuda proje yapacağınızdan emin değilseniz haydi birlikte düşünmeye başlayalım ve şuna karar verelim: NE TÜR BİR PROJE YAPMAK İSTİYORUZ?
1. Sosyal Sorumluluk/Küresel Bilinç Projeleri:
Bu tür projeler toplumsal farkındalık yaratmak amacında olan projelerdir. İlk projem "Engelleri Engelle" bu yönde bir projeydi. Öğrencilerimiz dezavantajlı bireyleri ve aslında dezavantaj diye bir olgunun sadece düşünceden ibaret olduğunu hem öğrendiler hem de çevrelerine duyurma imkanı buldular. Ayrıca okulumuzda bir başka öğretmenimizin dahil olduğu "Sepetimde Ekmek Var" projesi ekmek israfı konusunda bilinçlenme ve bilinçlendirme konusunda öğrencilere büyük yol gösterici oldu. Aynı şekilde ertesi yıl yürüttükleri "No Other Planet" projesiyle dünyayı kurtaracak kahramanların yaşlı bilge kişileri oldular. İlgili örnekleri aşağıdaki bağlantılardan inceleyebilirsiniz. Bu yönde bir proje yazmak isteyebilirsiniz. Fakat ben sosyal sorumluluk/küresel bilinç proje fikrimi bir kenara koyup başka bir yönde yazmak istiyorum. Konu açılmışken parantez açarak söyleyeyim:
(Ben bu yöndeki projemin yazım aşamasını bitirdikten sonra kendim projeye dahil olmadan eTwinning'te yeni ve tecrübesiz bir arkadaşımla paylaşmayı düşünüyorum. Projeye yine yeni ve tecrübesiz arkadaşları almak şartı ile projemi paylaşmayı ve tecrübe kazanmalarına destek olmak amacıyla sadece dışarıdan her yönüyle destek olarak gerekli yönlendirmeleri ve bilgilendirmeleri yaparak yardımcı olmak istiyorum. Bunun sebebi ise herkesin son zamanlarda sürekli tecrübeli ortak araması ve Türk ortak katılım sınırı.)






2. Sınıf Seviyelerine Göre ve Konu Bazlı Projeler:
Bu şu demek; örneğin projem için  3. sınıfları seçtim. Bu seviyede ders konularını içeren bir proje mi olmalı? Bu aslında ana sınıfı veya sınıf öğretmenlerini ilgilendiren bir proje türü. Benim gibi branş öğretmenlerine göre değil. Sonuçta kendi branşımız dışında bir ders konusu seçmek istemeyiz. Fakat siz bir ana sınıfı veya sınıf öğretmeni iseniz, örneğin 3.sınıflar için "eTwinning Tüm Dersler" ya da "eTwinning Ders Programım" adında bir proje geliştirebilirsiniz. Hem müfredatı bizzat projenize entegre etmiş olursunuz hem de geniş kapsamlı, bol etkinlikli bir dönem geçirmiş olursunuz. Haftalık ders programınıza her hafta/ay bir ders için bir eTwinning etkinliği iliştirmek çok eğlenceli ve yenilikçi bir deneyim olabilir.

3. Akıl ve Zekâ  Oyunları/STEM vs. Projeleri:
Bu tarz projeler özellikle bu yıl o kadar çok arttı ki ne yana dönsem akıl ve zekâ oyunları çıkıyor karşıma. Bu yüzden böyle bir proje yazmadan önce çok yaratıcı ve farklı bir fikir geliştirebilirsem iyi olur sanırım. Yoksa tüm bu tarz projeler birbirinin aynı olacak. Aslında çok önemli mi derseniz, değil. Fakat daima yenilenmek ve gelişmek önemli. Ben bu oyunlara ya da STEM konusuna çok yabancı olduğum için diğer seçeneğe geçiyorum.

4. Branşlara Yönelik Projeler:
Bir İngilizce öğretmeni olarak bu konseptte bir proje yazacaksam, yine de bir seviye belirlemem gerek. Ben köy okulunda görev yaptığımdan hem ilkokul hem de ortaokul öğrencilerinin derslerine giriyorum. Projem hangi yaş grubuna hitap etsin istiyorum? Ya da aklımda oluşan kabataslak düşünceler en çok hangi kısmın seviyesine uyarlanabilir? Eğer ilkokul öğrencilerini tercih edeceksem sınıf öğretmenleriyle kuracağım iletişim ve işbirliği çok mühim. Fakat ortaokul öğrencilerini seçeceksem de yine diğer branş öğretmenlerinin de desteğine ve işbirliğine ihtiyacım olacak. Zihnimde tasarladığım kabataslak proje fikrime göre ortaokul öğrencileriyle çalışmam daha doğru olacaktır. Ben aynı proje üzerinden bir Erasmus+ K229 projesi de yapmak istediğim için 5. veya 6. sınıflardan biriyle çalışsam daha iyi olur sanırım. 
Sizler hangi yönde karar verdiniz?
Sırada projemizin planlanması var.
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.
Hoşça kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

eTWINNING PROJESİ SEÇERKEN DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER

DÜZENLİ BİR TWINSPACE İÇİN...

E-TWINNING'TEN ERASMUS'A YOLCULUK