PROJE UYGULARKEN LÜTFEN BUNLARI YAPMAYIN

eTwinning'in girişimci, yenilikçi ve her daim içindeki coşkuyu taze tutan öğretmenlerin buluşma noktası olduğunu söylemem gerek. Bu platformda projeler geliştirmek ve uygulamak ayrı bir heyecan ve tatlı bir telaş demek. Fakat bazen bu heyecana kapılıp bazı hatalar yapabiliyoruz. Yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak proje uygularken dikkat etmemiz gereken bazı noktalara değineceğim.

1.Her duyduğunuza inanmayın.
"Şunu yapmazsak kalite etiketi alamazmışız, hemen bunu yapalım."
"X projesinde şöyle bir şey gördüm gerekliymiş, biz de yapalım."
"Şu projede şu var, bizde niye yok,yapmazsak bir şey olur mu?" 
Bu gibi hurafelere lütfen kulak asıp paniklemeyin ve projenin asıl amacından kopmayın. Proje uygularken beni projeden daha çok yoran bir şey varsa o da bu hurafelerle savaşmaktı. Yeni başlayanların tedirginliğini düşünürseniz bu söylentilerin ne kadar gereksiz ve boş olduğunu anlatabilmem hiç de kolay olmadı çoğu zaman. Bazen bir projem "bâtıl teori etkinlikleri" ile doldu taştı. Böyle bir projeden tad almak neredeyse imkansızlaşıyor.UDS'nin duyurularını takip edin. Eğer kafanıza takılan, tereddütte kaldığınız bir durum varsa UDS'ye mail atın. Gayet çabuk ve de gayet açık bir şekilde cevaplıyorlar. Ben şahsen bunu yaptım. (tretwinning@gmail.com)

2.Web araçları kullanmak önemli olsa da sırf çok web aracı kullanmış olmak için projenizi gereksiz uygulamalara boğmayın.
Daha önceki yazımda etkinlik planı/takvimi oluşturulmamış bir projeye dahil olmamanızı tavsiye etmiştim. İşte, iyi tasarlanmış ve planlaması gayet detaylı yapılmış bir projeniz varsa kullanılacak ya da kullanılabilecek web araçları da daha önce belirlenmiştir. Eğer belirlenmediyse ya kurucu doğaçlama olarak kendi kafasına göre oluşturuyor ya da "Acaba bu ay ne yapsak?" diyerek her kafadan bir ses çıkıyor. Fakat böyle olacaksa bile bu tarz beyin fırtınası uygulamalarının bile belli bir yolu ve yöntemi var. Çalışmalar ortak olmak zorunda olduğu için daha bir uygulamayı çözemeden diğeriyle hatta bir diğeriyle daha uğraşmak zorunda kalan öğretmenlerimiz için büyük bir sıkıntı doğuyor. Üstelik çoğu web aracının projeyle alakası olmamasına rağmen...Teknolojiyi kullanmak önemli, fakat yerinde kullanmak daha önemli.

3.Proje ortaklarınızla yarışmayın, işbirliği yapın.
Bazı projelerde çok sık yaşanan sorunlardan biri de bazı öğretmenlerimizin aşırı heyecana kapılıp bir çok şeyi sırasıyla yapmak yerine 'en önce yapmış' olmaya çalışması. Bu çok yeni ve çok heyecanlı olmanın bir dezavantajı. Tedirginliğini henüz üzerinden atamamış diğer öğretmenleri daha çok telaşlandırmak ve korkutmaktan başka bir işe yaramıyor. Yeni bir şey bulduğunuzda veya bir fikir ürettiğinizde önce bunu ortaklarınızla paylaşın ve tartışın. "Ben böyle bir şey yaptım." diye ortaya attığınız her şey için diğer öğretmenler kendini mecbur hissedebiliyor. Daha üzücü yanı ise tecrübesiz kurucuların her şeyi sorgusuz sualsiz "Aaa, ne güzel hadi bunu da herkes yapsın." diyerek her öneriyi projeye dahil etmesi.

4.Etkinlikleri yapmış olmak için yapmayın. Süre tanıyın, sürece yayın.
Bazen bir etkinlik bir sınıfta çok kısa sürebilir, bazen de başka bir sınıfta çok zaman alabilir. Twinspace sayfalarımıza fotoğraf ve videolar yükleyerek etkinlikleri yapmış olduğumuzu gösteriyoruz. Bu doğru. Fakat amacınız iki fotoğraf çekip yüklemek olmasın. Bazen faaliyetlerin o kadar içinde oluyorsunuz ki fotoğraf/video ikinci planda kalıyor. Daha sonra fotoğraf çekebilmek için aynı etkinliği bir kez daha yapmak isteyebiliyorsunuz. Ne yazık ki hem doğaçlama etkinlikleri olan hem de projeyle bağlantısı olmayan bir sürü web aracına boğulmuş bir projede fotoğraf yüklemeyi geciktirdiğim bir ara kurucudan "Hocam, 5 dakikanızı almaz." cümlesini duyduğumu hatırlıyorum. Bu çok üzücü bir durum. Canım bir hayli sıkılmıştı açıkçası. Evet, 5 dakikamı almaz fotoğraf çekmek, fakat öğrencilerimin uygulamadan ve etkinlikten haz alması 5 dakikadan daha uzun sürer. Sürdü de. Fotoğraf ve video çekip yüklemek amacınız değil, aracınız olsun. 

Heyecanınızı kaybetmemeniz dileğiyle. Herkese çalışmalarında başarılar.



Yorumlar

  1. Harika bir bilgi kutusu olmuş

    YanıtlaSil
  2. Çok ama çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurken kendimi iyi hissetttim sanki bir arkadaşıma kafamdakileri anlatıyor ve bunlar cevap buluyor gibi...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

eTWINNING PROJESİ SEÇERKEN DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER

DÜZENLİ BİR TWINSPACE İÇİN...

E-TWINNING'TEN ERASMUS'A YOLCULUK